حسابداری پروژه ای

حسابداری پروژه ای به عنوان شکلی تخصصی از حسابداری ظهور کرده است. حسابداران پروژه بخشی از یک تیم حرفه ای و ماهر هستند که برای اطمینان از تحویل پروژه، کار می کنند. آنها عناصر مالی پروژه ها را ردیابی، گزارش و تحلیل می کنند.

نرم افزار حسابداری پروژه ای تحت وب

برای انجام نرم افزار حسابداری پروژه ای تحت وب سایت های زیادی راه اندازی شده اند که شما میتوانید با سفارش پروزه مورد نظرتان در زمن مقرر آن را انجام شده تحویل بگیرید اما سوالی که مطرح میشود این است که آیا کیفیت انجام پروژه های حسابداری در این سایت ها بالاست؟ آیا همه این سایت ها قابل اعتمادند؟ تفاوت هزینه انجام پروژه حسابداری در سایت های مختلف به چه دلیل است.

یکی از معتبرترین سایت ها برای انجام پروژه حسابداری سایت حسابداری آریا تهران است که در این سایت هم امکان ثبت نام و معرفی حسابدارن حرفه ای و خبره برای قبول سفارش پروژه حسابداری فراهم است و هم این امکان فراهم شده است که کسانی که قصد انجام شدن پروژه های حسابداری شان را داشته باشند بتوانند در مدت زمان معین پروژه انجام شده خود را تحویل بگیرند.

اگر شما یک حسابدار حرفه ای هستید و در خود این توانایی را میبینید که بتوانید تمارین حسابداری و پروژه های حسابداری را در مدت زمان تعیین شده توسط کارفرما انجام دهید میتوانید از خدمات ارائه شده در سایت ما نهایت بهره را ببرید و در صفحه معرفی شده مشخصات خود را ذکر کرده و توانایی ها و مهارت های خود را در قالب یک رزومه کاری ارائه دهید.

اگر شما در زمینه حسابداری چندان تجربه و تخصص ندارید و میخواهید پروژه حسابداری تان در مدت زمان معین انجام شود و یا زمان کافی برای انجام آن را ندارید میتوانید سفارش پروژه حسابداری خود را در این صفحه ثبت کنید تا کارشناسان مورد تایید ما با مناسب ترین هزینه و به صورت تضمینی در زمان مقرر پروژه حسابداری شما را تحویل دهند.

وظایف حسابداران در حسابداری پروژه ای عبارتند از:

- نظارت بر پیشرفت پروژه ها

- بررسی واریانس هزینه های پروژه

- تصویب هزینه ها

- اطمینان از به روز بودن صورت حساب

- تولید حساب ها و گزارش های پروژه

- ورود و پیشرفت

با اهمیت یافتن پروژه ها در طیف وسیعی از بخش ها و صنایع، حسابداران پروژه ها در:

- شرکت های بزرگ

- بخش عمومی

- خدمات مالی

- سازمان های خدماتی مشترک فعالیت دارند.

این بخش ها بسیاری از ورودی ها را برای کسانی که می خواهند حسابدار پروژه شوند فراهم می کنند. ACCA مهارت ها و دانش مورد نیاز حسابداری حرفه آینده نگر، از جمله حسابداران پروژه را توسعه می دهد. برای کسانی که به عنوان حسابدار پروژه کار می کنند یا آرزو دارند حسابدار پروژه شوند، مهمترین گزینه های آزمون عبارتند از:

- مدیریت عملکرد پیشرفته (APM)

- مدیریت مالی پیشرفته (AFM)

اهداف عملکرد در حسابداری پروژه ای

برای شروع و ادامه کار حسابداری پروژه ای، نرم افزار حسابدارای خود باید تجربه درستی داشته باشد تا بتواند صلاحیت انجام کار را به دست گیرد. شما تجربه و دانش کافی دارید، در نتیجه اهداف و عملکرد (PO) که تجربه بزرگی را ارائه می دهند و باید به عنوان بخشی از الزامات تجربه عملی (PER) از سیستم خارج شوند، می تواند شامل موارد زیر باشد:

PO6 - ثبت و پردازش معاملات و رویدادها

PO7 - گزارش های مالی خارجی را تهیه کنید

PO8- گزارش های مالی را تحلیل و تفسیر کنید

PO11 - ریسک مالی را شناسایی و مدیریت کنید

- صلاحیت های مورد نیاز حسابداران پروژه عبارتند از:

رهبری و مدیریت

استراتژی، فناوری و نوآوری

اخلاق و حرفه ای بودن

الف) ارزش های اخلاقی پیشرفته و مهارت های حرفه ای را در ارتقا منافع عمومی و حرفه توسعه می دهد.

ب) اثربخشی شخصی را در محیط هایی که به سرعت تغییر می کنند نشان می دهد.

ج) تفکر نوآورانه را در چارچوب بدبینی حرفه ای تشویق می کند.

د) با استفاده از قضاوت حرفه ای و هوش تجاری، پیشگامانه درباره آینده می اندیشد و در صورت لزوم به دنبال نظر متخصص است.

ذ) به طور مؤثر ارتباط برقرار می کند و دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد

- صلاحیت های مورد نیاز حسابداران پروژه عبارتند از:

راه های ایجاد حسابداری پروژه ای برای حسابداران

در کل صنعت، کار با پروژه ها شامل مدیریت چندین لایه از چالش ها است، زیرا رهبران باید در رسیدن به اهداف متعادل باشند و در حد بودجه باقی بمانند. هر پروژه داده شده دارای چندین مؤلفه است، اما چیزی که همه آنها را به هم متصل می کند پول است. پیگیری هزینه ها و پارامترهای پروژه از طریق حسابداری پروژه به شما امکان مشاهده فوری کل پروژه را می دهد و به شما کمک می کند تا بهترین تصمیمات را برای هدایت موفقیت آمیز پروژه ها بگیرید.

این مهم است که تشخیص دهیم حسابداری عمومی شرکت، هزینه ها و درآمد کل شرکت را مدیریت می کند. بسته به صنعت شما، حسابداری پروژه ای به منظور مدیریت مشارکت های مشتری یا ابتکارات داخلی، معمولاً در بودجه وزارت خانه قرار می گیرد. حسابداری پروژه بر امور مالی روزمره و منابع درگیر برای دستیابی به یک هدف خاص در یک بازه زمانی مشخص تمرکز دارد. منابع مالی و منابع درگیر در حسابداری پروژه بسته به نوع پروژه های انجام شده می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، خدمات حرفه ای، متکی به پروژه های جذب مشتری است، بنابراین بخشی از هزینه ها ممکن است شامل مواردی مانند زمان صرف مشاوره و تنظیم حساب باشد. مثال دیگر می تواند زمانی باشد که یک شرکت ساختمانی ساخت خانه مشتری را بر عهده می گیرد. مواد و نیروی کار همگی در بودجه پروژه نقش دارند. همچنین پروژه های داخلی وجود دارد که شرکت ها برای رسیدن به اهداف سازمانی، آنها را سازمان می دهند.

به عنوان مثال این می تواند زمانی باشد که شرکت در نمایشگاه تجاری شرکت می کند، که ممکن است شامل چندین پروژه برای تهیه مواد و پیام رسانی برای این رویداد باشد. هزینه های تولید این مواد بر نحوه اجرای کل پروژه و اینکه آیا سرمایه گذاری خوبی بوده است تأثیر خواهد گذاشت.

به طور کلی، سه مؤلفه اصلی حسابداری پروژه عبارتند از: زمان، مواد و نیروی کار. بدون دقت در مورد چگونگی جمع شدن این مؤلفه ها، ممکن است امور مالی خود را خیلی راحت بگیرید یا یک پروژه مطلوب نداشته باشید. تخمین زده شده است که حدود 33 درصد از پروژه ها با شکست رو به رو می شوند زیرا تیم ها از بودجه پروژه فراتر می روند یا تاریخ مورد نظر را از دست می دهند.

بیشتر اوقات، خرابی پروژه به این دلیل اتفاق می افتد که رهبران به طور مؤثر بر زمان و هزینه های پروژه نظارت نمی کنند. استفاده از حسابداری به عنوان یک متغیر تعیین کننده در فرآیند مدیریت، به شما کمک می کند تا گردش کار و هزینه ها را همزمان کنترل کنید، ضمن اینکه تهدیدات عمده را نیز شناسایی کنید. حسابداری پروژه به شما امکان می دهد تا کل حاکمیت پروژه را تجسم کنید تا بهترین تصمیمات را برای هزینه و زمان بگیرید. به همین دلیل، شما و تیمتان از تجهیزات بیشتری برخوردار خواهید بود تا از سایر دلایل خرابی پروژه نیز جلوگیری کنید.

3 نکته اساسی در مورد حسابداری پروژه

فاکتورهای هدایت کننده یک پروژه معین با تحقق پروژه به طور حتم تغییر کرده و تغییر می کند، اما حسابداری پروژه ای به شما روش روشنی برای نظارت و کنترل این تغییرات می دهد. با حسابداری پروژه، مهم است که در ارزیابی مالی در زمان واقعی پروژه خود، انعطاف پذیر و فعال باشید. در اینجا سه راه آسان برای شروع وجود دارد:

با تعریف دامنه و انتظارات پروژه شروع کنید. تنظیم یک خط پایه از انتظارات کار و محصولات قابل تحویل به شما امکان می دهد مقادیر هزینه را محدود کنید و همزمان فرصت های بهبود را در طول پروژه ارزیابی کنید.

برای جنبه های خاصی از پروژه، درجه ای از انعطاف پذیری را در زمان و هزینه ها در نظر بگیرید. این به شما فرصتی می دهد تا خود را با نیازها و مسائل جدیدی که ایجاد می کند سازگار کنید. معاملات یا هزینه های پروژه را مرتباً ردیابی کنید. این کار را در طول چرخه عمر پروژه انجام دهید تا از عوامل مؤثر در سلامت مالی پروژه کاملاً آگاه باشید.

یکی از  مهم ترین ویژگی های حسابداری پروژه  نیاز به گزارشگری و تجزیه و تحلیل مکرر مالی، به ویژه در آستانه اتمام پروژه است. دیدن روابط بین کار انجام شده و هزینه های منابع در تعریف پیشرفت پروژه، نقش اساسی دارد. گزارش های مالی به شما کمک می کند هزینه های عمده ای را که می تواند خطرات موجود در بودجه پروژه شما را نشان دهد، شناسایی کنید. به عنوان مثال، ممکن است دریابید که برخی از مواد گران قیمت هستند اما برای پروژه بسیار مهم هستند.

بنابراین، دریافت مواد ضعیف پروژه شما را به خطر می اندازد و هزینه و زمان بیشتری را برای جایگزینی هزینه می کند. گرفتن جزئیاتی از این قبیل به شما کمک می کند تا طرحی برای جلوگیری از وقوع واقعی مسائل ایجاد کنید. بنابراین، استفاده از ابزاری برای گزارش دهی می تواند بینشی در مورد هر بعد از پروژه شما ایجاد کند. این یک مرحله حیاتی در درک پیشرفت پروژه و سلامت مالی شما است .

متغیرهای پروژه می توانند به طور مکرر تغییر کنند، بنابراین حفظ گزارش های مالی، اطمینان حاصل می کند که تصمیمات گرفته شده مربوط به مهمترین اطلاعات هستند. نظارت بر کار و محصولات قابل تحویل می تواند شما را در مسیر تحویل نگه دارد و در عین حال فرصت های ابتکاری را در طی فرآیند نشان دهد.

شاید بتوانید هزینه کار بیشتری را بپردازید، که این امر سرعت بخشیدن به پروژه را تسریع می کند و یا اینکه به مواد کمتری دست یابید، زیرا تصمیم گرفته اید که عمده ی مواد را زودتر خریداری کنید. در پایان، ساده سازی پروژه شما به چگونگی مدیریت و پیگیری امور مالی بستگی دارد. برای انجام این کار، برای تصمیم گیری بهتر به جدیدترین داده های مالی نیاز دارید .

- از یک سیستم جامع حسابداری استفاده کنید

علاوه بر روشهای مدیریتی قوی، شما و تیمتان باید بتوانید هزینه های واقعی پروژه خود را تجسم کنید. با استفاده از یک نرم افزار حسابداری مشترک و مشهود پروژه مانند Accounting Seed ذینفعان پروژه را قادر می سازد نه تنها منابع مالی پروژه، بلکه عوامل محرک را نیز به وضوح تجسم کنند.

همراه با ویژگی های اصلی ‏ نرم افزار حسابداری رایگان پروژه مانند ردیابی زمان و گزارش هزینه،  Accounting Seed از عملکرد ساختار و شکست بسیار انعطاف پذیر برخوردار است. این به شما و تیم شما امکان می دهد پروژه های خود را در مراحل یا وظایف مختلف به طور یکپارچه سازماندهی کنید تا به طور مؤثر عناصر جداگانه پروژه ها را کنترل و هدایت کنید. ویژگی های گزارش دهی همچنین به شما امکان می دهد با استفاده از هر داده و متغیری که برای تجزیه و تحلیل مؤثر وضعیت مالی پروژه خود نیاز دارید، گزارش های سفارشی ایجاد کنید.

ز یک سیستم جامع حسابداری استفاده کنید

مزیت استفاده از نرم افزار حسابداری پروژه ای رایگان

همان گونه که اشاره شد حسابداری پروژه ای یکی از شاخه های حسابداری محسوب می شود که کاربردهای بسیاری دارد و در اینجا به تعدادی از مزایای آن اشاره می کنیم:

درک واقعی سودآوری پروژه:

چون در حسابداری میزان هزینه هایی که توسط یک پروژه ایجاد می شود، ارزیابی می شود و اثر آنها کاملا روشن و واضح است که چه هزینه هایی قبلا بوده و کدام یک از آنها تازه به وجود آمده اند به همین دلیل گاهی آن را به عنوان سودآوری بیشتر شناسایی می کنند.

تصمیم‌گیری سریع و درست:

با استفاده از حسابداری پروژه ای می توان انتخاب های مهم را در میانه پروژه انجام داد، نه اینکه در پایان کار پروژه متوجه اشتباهات شوید بلکه در حین کار هر جایی که متوجه اشتباه شدید می توان آن را تصحیح کرد. در ضمن می توان در این مرحله از کار ببینید که تا الان چه مقدار هزینه کرده اید و اطلاعات مهمی که باید داشته باشید کدام یک می باشند تا بتوانید در برابر کارفرما پاسخگو باشید.

به دست گرفتن کنترل استراتژی کسب‌ و کار:

با استفاده از این حسابداری می توان تصمیم گیری بهتری گرفت: مثلا پرسنل موفق تر و تواناتر را را در جهت هدایت درست شرکت گزینش کرد یا برای انتخاب از بین چندین پروژه، آن که سود آورتر است را تایید و مابقی را رد کند.

Leave your comment